Jukka Haavistolta rouhea fuusioalbumi

Sähköbasisti Jukka Haaviston ensimmäinen omaa nimeä kantava albumi ’Reflections’ ilmestyy ​​25.11.2022. Tampereella Latosound studiolla livenä nauhoitettu albumi on kunnianosoitus 70-luvun parhaille fuusiojazz-levytyksille. Tarttuvat sävellykset, taidokas soitto sekä nuorten virtuoosien energia luovat vastustamattoman yhdistelmän kaikille sähköisen jazzin ystäville. Jukka Haavisto – nauhaton-basso, sävellyksetJohannes Granroth – kitaraSeveri Sorjonen – rummutVili Itäpelto – rhodes sähköpiano ja syntetisaattorit

Jukka Haavisto tunnetaan nauhattoman basson mestarina, jazz-fuusion ja maailmanmusiikin säveltäjänä sekä taitavana improvisoijana. Haavisto kuvailee Reflections-albumia kitaravetoiseksi kokonaisuudeksi, joka tekee kunniaa 1970-luvun fuusiojazzlevyjen parhaimmistolle.  Jukka Haavisto on aktiivinen studio- ja livemuusikko, joka soittaa ja esiintyy oman yhtyeensä lisäksi monien eri artistien ja kokoonpanojen kanssa, joista mainittakoon mm. Jukka Haavisto Trio, Bossapoika, Beat, Bass & Bone, Heiskanen Bayatz Baharatz, VENHA sekä Helsinki Headnod Convention .

Haavisto on opiskellut Stavangerin yliopistossa, josta hän valmistui esittävän musiikin ja jazz-improvisaation maisteriksi 2016. Haaviston yhtyeen täydentävät Jazzkukko -festivaalin kitarakilpailun voittaja Johannes Granroth, ikäpolvensa jazzrumpaleiden parhaimmistoon kuuluva Severi Sorjonen sekä nuori keyboard-velho Vili Itäpelto.

Haavisto itse on Aguilar Amplification, Soundtools Oy sekä Maruszczyk Instruments -artisti. Hänen aikaisempien yhteistyökumppaneidensa ansioluettelo kattaa laajan skaalan muusikoita ja säveltäjiä kuten Stein Inge Brækhus, Jouni Järvelä, Mikko Hassinen, Marouf Majidi, Mika Säily, Jarno E.J. Tikka, Marc Bernstein, Jussu Pöyhönen, Robin Methlie sekä Johannes Ulveraker.

JUKKA HAAVISTO: Reflections (ilm. 25.11.2022) – ECD-2022174TRACKLIST:1. Four Days After2. Dancing in the Woods3. Three Reflections4. Noora5. Opus nr.86. Opus nr.117. Morning DewKaikki sävellykset ja sovitukset: Jukka HaavistoÄänitys: Tapio Ylinen, Eclipse Music Studio / Latosound, TampereMiksaus: Tuukka TervoMasterointi: Hannu Lamminmäki, Musapaahtimo, HelsinkiKansikuva: Tuukka UimonenDesign: Aarni YlinenJUKKA HAAVISTO – LIVE27.12.2022 – Tampereen Teatteri, Kulttuuriravintola Kivi (julkaisukonsertti)