Huippukitaristit Sigyn Clubilla!

turku

Hiljattain uuden albumin julkaissut The Husband tarjoilee Flame Jazz -yleisölle sähkökitaransoiton juhlaillan Varre Vartiaisen ja Marzi Nymanin johdolla!

Maamme eturivin soittajista koostuvassa fuusiojazzyhtyeessä soinnin keskiössä ovat Varre Vartiaisen ja Marzi Nymanin upeasti soivat kitarat. Herrat kitaristien takana ovat nähneet keikan jos toisenkin – rumpali Anssi Nykäsen ja basisti Harri Rantasen symbioottinen yhteissoitto hakee vertaistaan.

The Husband on vuonna 2000 perustettu kitaristi Varre Vartiaisen maestroima voimanelikko, joka yhdistelee vapaasti eri musiikkityylejä ja elementtejä rockista, jazzista, popista ja funkista. The Husband julkaisi debyyttilevynsä Husband (Texicalli Records Oy) vuonna 2003 ja toinen levy Homo Sapiens (Fg-Naxos) ilmestyi vuonna 2006.

Tuorein albumi, tämän vuoden keväällä julkaistu Lauma, on Espoo Big Bandin ja The Husbandin yhteisalbumi, joka sisältää Varre Vartiaisen ja Jarmo Saaren musiikkia sovitettuna big bandille ja The Husband -yhtyeelle. Saaren ohella albumin kappaleiden sovituksista vastaavat Lenni-Kalle Taipale ja EBB:n kapellimestarina toimiva Marzi Nyman. Albumin on julkaissut maailman tunnetuin jazzlevy-yhtiö Blue Note Records.

Varre Vartiainen (s.1974) on opiskellut kitaransoittoa Sibelius-Akatemian jazzmusiikin osastolla ja tekee töitä niin studio-, tv-, teatteri- kuin konserttimuusikkonakin. Vartiainen on tehnyt yhteistyötä mm. UMO:n, Leningrad Cowboysin, Sleepy Sleepersin, Nylon Beatin, Paula Koivuniemen ja amerikkalaispianisti Jim Beardin kanssa.

Marzi Nyman (s.1979) on monipuolinen muusikko, joka on säveltänyt ja soittanut etenkin paljon elokuva- ja tv-musiikkia. Nyman valittiin Pori Jazzin vuoden taiteilijaksi vuonna 2003 ja vuonna 2012 hänet kiinnitettiin Espoo Big Bandin vakituiseksi kapellimestariksi. Nymanille myönnettiin Espoon kulttuuripalkinto vuonna 2014.

Flame Jazz: The Husband
Pe 28.10.2016 klo 19.00 (ovet klo 18.00)
Sigyn Club, Turun konservatorio, Linnankatu 60, Turku

Varre Vartiainen – kitara
Marzi Nyman – kitara
Harri Rantanen – basso
Anssi Nykänen – rummut

Liput: 15 € / 10 € / S-Etu 13,5 € (max 2 etua/kortti, ei bonusta)
Tiketti (+palvelumaksu)
Lipunmyynti myös ovella klo 18 alkaen.