Vuokko Hovatta Kolmisin -yhtye julkaisee debyyttialbuminsa

Vuonna 2017 perustettu Vuokko Hovatta Kolmisin -yhtye julkaisee debyyttialbuminsa Pysykää sängyssä sunnuntaisin perjantaina 21.9. Laulaja Vuokko Hovatan, alttoviulisti Atte Kilpeläisen ja vibrafonisti Panu Savolaisen muodostaman yhtyeen albumin ohjelmisto koostuu kirjailija-runoilija Riina Katajavuoren runoista, joita ovat säveltäneet Panu Savolainen ja Atte Kilpeläinen.

Akustisen ja omaleimaisen soundin omaava Vuokko Hovatta Kolmisin yhdistää mielenkiintoisella tavalla kolme erilaisista taustoista tulevaa muusikkoa sekä Riina Katajavuoren värikkäät, vivahteikkaat ja paikoin humoristisetkin tekstit. ”Kuulin Aten ja Panun duoa Lavaklubilla Panun isännöimällä Panurama-klubilla keväällä 2016 ja olin myyty kaksikon soundista”, Hovatta kertoo yhtyeen synnystä. ”Samaisessa paikassa, Kansallisteatterin Lavaklubilla, olin myös joitain vuosia aiemmin tavannut Riinan ja ehdottanut hänelle yhteistyötä. Nyt olemme tässä.”

Helsingin Kaupunginteatterissa työskentelevä näyttelijä-laulaja Vuokko Hovatta tunnetaan erityisesti Ultra Bra -yhtyeen solistina. Hän on lisäksi julkaissut kolme sooloalbumia, tehnyt kuunnelmia ja dubbauksia, sekä näytellyt mm. elokuvassa Suden arvoitus.

Suomen menestyneimmän jousikvartetin Meta4:n sekä Helsingin kaupunginorkesterin alttoviulisti Atte Kilpeläinen toimii laaja-alaisesti monenlaisen musiikin parissa. Hänen yhteistyönsä mm. Samae Koskisen, Jarmo Saaren ja lukuisten tanssijoiden kanssa on tuottanut kiinnostavia uusia projekteja.

Pääasiassa jazzmusiikin parissa toimiva, Pori Jazzin Vuoden taiteilijanakin palkittu vibrafonisti Panu Savolainen tunnetaan maineikkaan European Jazz Competition -kilpailun voittaneesta Herd-yhtyestään sekä yhteistyöstään laulaja Aili Ikosen kanssa.

Albumin teksteistä vastaava Riina Katajavuori on julkaissut seitsemän runokokoelmaa, romaaneja, novelleja ja lastenkirjoja. Vuonna 1992 debytoineen Katajavuoren yhteistyö Vuokko Hovatan kanssa alkoi 2012 ja hän on ollut aktiivisesti mukana Vuokko Hovatta Kolmisin -yhtyeen valmisteluprosessissa.

Pysykää sängyssä sunnuntaisin -albumi on koostettu konserttiäänityksistä Suomen Kansallisteatterin Lavaklubilta marraskuussa 2017 sekä Helsingin G Livelab -klubilta toukokuussa 2018, ja sen julkaisee Panu Savolaisen Doorbell Music -yhtiö.

”Pysykää sängyssä sunnuntaisin
kun funkiskirkon kellot kalajavat,
kun koira unisena haukkuu muhkean lempensä perään
ja valo siivilöityy jauhopölyn kaltaisena huoneeseen.”
– Riina Katajavuori

Levynjulkaisukonsertit:

6.10. klo 19 Musiikkiteatteri Kapsäkki, Helsinki
Tapahtuma Facebookissa

13.10. klo 22 TTT-klubi, Tampere
Tapahtuma Facebookissa

Vuokko Hovatta Kolmisin: Pysykää sängyssä sunnuntaisin (CD & digi)
Doorbell Music 2018 (DOORBELL0003)
Jakelu (CD & digi): Texicalli Digital Distribution / texicalli@texicallirecords.com
Julkaisupäivä 21.9.2018

Vuokko Hovatta, laulu; Atte Kilpeläinen, alttoviulu; Panu Savolainen, vibrafoni

1.Villi vastuuton / 2. Bambi / 3. Mitään en tahdo / 4. Retkiluistin / 5. Hevosharrastus / 6. Tämä runo lumoaa sinut / 7. Kevättalvi / 8. Pysykää sängyssä sunnuntaisin / 9. Nyt / 10. Sumu / 11. Fanny ja Alexander / 12. Ota pataan / 13. Kirkas tähti

Sanat Riina Katajavuori, sävellykset Panu Savolainen (1, 3, 7, 9, 10, 11, 13) ja Atte Kilpeläinen (2, 4, 5, 8, 12).

www.facebook.com/VuokkoHovattaOfficial/