Turku Jazz Festival mukana Saaristomeren suojelussa

Saaristomeri kaipaa suojeluamme. Kuva: Tove Holm.

Turku Jazz Festival haluaa vuonna 2018 kiinnittää huomiota kestävään kehitykseen, ympäristönsuojeluun sekä Saaristomeremme tilanteeseen. Erilaiset ympäristöteot ja vastuullisuus ovat nousseet tärkeiksi teemoiksi myös festivaalikentällä.

Turku Jazz Festival on tänä vuonna aloittanut yhteistyön Saaristomeren Suojelurahastonkanssa. Festivaalikävijät voivat osallistua Saaristomeren Suojelurahaston keräykseen hankkimalla Logomon pääkonsertteihin ennakkolippujen yhteydessä erityisen viiden euron hintaisen Saaristomeri-lipun. Summa ohjataan lyhentämättömänä Centrum Balticum -säätiön Saaristomeren Suojelurahastolle. Kerätyt varat käytetään Saaristomeren tilan parantamiseen tähtääviin, tarkoin kohdennettuihin konkreettisiin toimenpiteisiin, joilla vähennetään ravinnekuormitusta, lisätään vesiensuojelun neuvontatyötä ja ympäristötietoisuutta sekä vaikutetaan päätöksentekoon.

Saaristomeri-keräykseen voi osallistua helposti myös tekstiviestitse tekemällä 1 – 40 euron lahjoituksen. Palvelu toimii kaikista kotimaisista liittymistä. Lahjoitustekstiviesti maksetaan oman kännykkälaskun yhteydessä.

Lahjoita 1 €: lähetä tekstiviesti 1 SAARISTOMERI numeroon 16588
Lahjoita 5 €: lähetä tekstiviesti 5 SAARISTOMERI numeroon 16588
Lahjoita 20 €: lähetä tekstiviesti 20 SAARISTOMERI numeroon 16588
Lahjoita 40 €: lähetä tekstiviesti 40 SAARISTOMERI numeroon 16588

Lahjoitusinfo ja keräyslupa: saaristomerensuojelurahasto.fi

Myös Logomon ja ravintoloitsija Sunborn Cateringin toimintatapoihin kuuluu pyrkimys ympäristörasituksen minimoimiseen. Festivaalikävijöille tarjottavan ruoan valmistuksessa käytetään lähituottajien raaka-aineita sekä suositaan myös kasvisvaihtoehtoja, ja kaikki Logomon tiloissa käytettävät kertakäyttöastiat ovat biologisesti hajoavia.

Turku Jazz Festival kannustaa myös saapumaan konserttipaikoille jalan tai julkisilla kulkuvälineillä. Kävelysilta tuo päärautatieasemalta suoraan Logomon kupeeseen, ja siltaa pitkin pääsee myös polkupyörällä. Kannattaa tarkistaa myös mistä löytyvät Turun suositut talvipyöräilyreitit.

Osta liput

Tutustu festivaaliohjelmaan

Saksofonisti Jukka Perko tapaa Turku Jazz ry:n jäseniä perjantaina 9.3. Logomossa.
Turku Jazz ry:n kannatusjäsenille jäsenetuja Turku Jazz Festivalilla

Turku Jazz Festivalin toiminnasta vastaa kannatusyhdistys Turku Jazz ry. Vuonna 2018 järjestämme jäsenmaksun maksaneille yhdistyksen jäsenille perjantaina 9.3. artistitapaamisen saksofonisti Jukka Perkon kanssa Logomo Teatron kabinetissa klo 16.30!

Vuonna 1969 perustetun ja 1970 rekisteröidyn Turku Jazz ry:n päätehtävänä on vuosittaisen Turku Jazz Festivalin järjestäminen. Toimintaa pyörittää seitsenhenkinen hallitus puheenjohtaja Jussi Fredrikssonin johdolla. Yhdistyksen kannatusjäsenenä voit vaikuttaa festivaalin toimintaan ja saat vuosittain jäsenetuja Turku Jazz Festivalin aikana.

Turku Jazz ry:n jäsenmaksu on vuodesta 2018 alkaen 20 € / vuosi. Jäsenedut vaihtelevat vuosittain. Tänä vuonna järjestämme jäsenille artistitapaamisen saksofonisti Jukka Perkon kanssa Logomossa perjantaina 9.3. ennen festivaalin konserttien alkua. Tarjoilemme jäsenille tilaisuudessa lasin kuohuvaa, ja mukaan saa myös Jazz City Turku -tuotteita.

Turku Jazz ry:n jäseneksi voi liittyä helposti maksamalla jäsenmaksun 20 euroa yhdistyksen tilille FI10 5710 4920 0100 24.  Merkitse saajaksi Turku Jazz ry ja kirjoita viestikenttään nimesi ja osoitteesi sekä sähköpostisi. Yhdistyksen hallitus hyväksyy uudet jäsenet seuraavassa kokouksessa, mutta jäsenedun saa, kun tämän vuoden jäsenmaksu näkyy yhdistyksen tilillä viimeistään perjantaiaamuna 9.3. klo 9!

Sukupolvensa tärkeimpiin saksofonisteihin lukeutuva Jukka Perko esiintyy Turku Jazz Festivalin film noir -henkisessä avajaiskonsertissa Åbo Svenska Teaterissa torstaina 8.3. klo 19 Turku Jazz Orchestran solistina yhdessä trumpetisti Jukka Eskolan kanssa. Itsekin juuri 50-vuotisjuhliaan viettänyt Perko esiintyy myös perjantaina Logomon Teatro-salissa vibrafonisti Severi Pyysalon 50-vuotisjuhlakonsertissa klo 22.30.

Meet & Greet JUKKA PERKO
Pe 9.3.2018 klo 16.30
Teatro-baarin kabinetti, Logomo
Köydenpunojankatu 14

Turku Jazz ry:n jäsenyys tarkastetaan ovella.