Turku Jazz Orchestra ja Johanna Försti juhlakiertueella

Johanna Försti. Kuva: Tero Ahonen.

Turku Jazz Orchestran ja Johanna Förstin syyskuisella kiertueella juhlitaan 100-vuotiasta Suomen Muusikkojen Liittoa sekä big band -musiikkia kautta aikojen!

Kotimaassa ainakin yksi ikinuori instituutio juhlii täyttä vuosisataansa valtiollisen humun lisäksi. Suomen Muusikkojen Liiton neljän paikkakunnan juhlakiertueella kuullaan Turku Jazz Orchestran ja Johanna Förstin tunnelmallinen “Lady Sings the Blues” -konserttikokonaisuus, joka koostuu jazz-, soul- ja blues-musiikin hurmaavista klassikoista.

17-henkisen turkulaisorkesterin solistina kuultava, Suomen nimekkäimpiin jazzlaulajiin lukeutuva Försti tunnetaan ennen kaikkea räväkkänä Jo Stance -yhtyeen solistina sekä Tanssii Tähtien Kanssa -orkesterin laulajana.

Kiertueyleisö pääsee kokemaan varsinaista big band -musiikin huumaa, kun jokaisella kiertuepaikkakunnalla konsertti-illan Turku Jazz Orchestran kanssa jakavat paikalliset orkesterit Jyväskylä Big Band, Vaasan Fort Big Band ja Oulu All Star Big Band. Juhlakiertue huipentuu Turusta lähtevään Flame Jazz -risteilyyn Viking Gracella, jolla mukana on myös Oulu All Star Big Band sekä useita muita yhtyeitä.

Kiertueaikataulu ja -paikkakunnat:

13.9. Jyväskylä, Ilokivi