Kalle Salosen terassiklubi tuo rytmimusiikin mestarit meren äärelle

KalleS

Hammond-nero Kalle Salonen yhtyeineen valloittaa tänäkin kesänä rock-klubi Nosturin kyljessä sijaitsevan Elmun Baarin terassin. Kesä-elokuussa järjestetään lauantai-iltapäivisin kaikkiaan kuusi rytmimusiikille pyhitettyä keikkaa, jossa Salonen yhtyeineen esiintyy mielenkiintoisten muusikkovieraiden kanssa.

Keikat alkavat 16.00 Kalle Salonen Bandin omalla setillä ja tuntia myöhemmin yhtye jatkaa ennalta ilmoitetun vierailijan kanssa iltaa. Terassiklubisarjan ideana on, että Kalle yhtyeineen toimii isäntänä soittaen ensin setillisen omaa materiaalia, jonka jälkeen keikka jatkuu vierailevan artistin kanssa. Keikkoja ennen ja jälkeen yleisöä viihdyttävät talon dj:t.

Elmun Baarin terassi tarjoaa hienon merellisen ympäristön keskellä Helsinkiä iltapäiväkeikoille, joihin on luonnolliseti vapaa sisäänpääsy. Mikäli sää tekee tepposet, keikka siirtyy näppärrästi muutaman metrin sisällepäin Elmun Baarin tiloihin, joten säävarausta keikkoihin ei liity.

Kalle Salonen

Kalle Salonen on muusikkona harvinainen populaarimusiikin historiassa, sillä Kalle on harvoja kehitysvammaisia, jotka säveltävät itse musiikkinsa. Salonen harjoittelee Lyhty ry:n Kulttuuripaja Valossa, joka on tunnettu Pertti Kurikan Nimipäivistä. Lyhty ry:n eettisenä päämääränä on parantaa kehitysvammaisten asemaa yhteiskunnassa. Texicalli Records julkaisi Kalle Salonen Bandin debyyttilevyn Cat Slide vuonna 2013 sekä kakkoslevyn Barracuda Man vuonna 2016. Kalle Salonen Band on ehtinyt vuosien varrella esiintyä useilla arvostetuilla jazz- ja rytmimusiikkifestivaaleilla, alan klubeilla, gaaloissa, radiossa ja televisiossa.

Terassiklubit:

21.05 Kalle Salosen terassiklubi. Feat Niko Ahvonen
Hammond-nero Kalle Salonen yhtyeineen valloittaa Elmun Baarin terassin yhdessä suomisoulin klassikko Niko Ahvosen kanssa. Kalle Salonen Band toimii isäntänä soittaen ensin setillisen omaa materiaalia, jonka jälkeen keikka jatkuu vierailevan artistin kanssa.

04.06. Kalle Salosen terassiklubi feat. Timo Kämäräinen
Hammond-nero Kalle Salonen yhtyeineen valloittaa Elmun Baarin terassin yhdessä musiikin monitoimimiehen kitaristi Timo Kämäräisen kanssa. Kalle Salonen Band toimii isäntänä soittaen ensin setillisen omaa materiaalia, jonka jälkeen keikka jatkuu vierailevan artistin kanssa.

18.06. Kalle Salosen terassiklubifeat. Eero Koivistoinen
Hammond-nero Kalle Salonen yhtyeineen valloittaa Elmun Baarin terassin yhdessä suomalaisen jazz grand old man Eero Koiviston kanssa. Kalle Salonen Band toimii isäntänä soittaen ensin setillisen omaa materiaalia, jonka jälkeen keikka jatkuu vierailevan artistin kanssa.

02.07. Kalle Salosen terassiklubi feat. Marjo Leinonen
Hammond-nero Kalle Salonen yhtyeineen valloittaa Elmun Baarin terassin yhdessä härmän rytmimusiikin kruunaamattoman kuningatarääni Marjo Leinosen kanssa. Kalle Salonen Band toimii isäntänä soittaen ensin setillisen omaa materiaalia, jonka jälkeen keikka jatkuu vierailevan artistin kanssa.

20.08. Kalle Salosen tersasiklubi feat. Jukka Gustavson
Hammond-nero Kalle Salonen yhtyeineen valloittaa Elmun Baarin terassin yhdessä kotimaisen progen pioneeri Jukka Gustavssonin kanssa. Kalle Salonen Band toimii isäntänä soittaen ensin setillisen omaa materiaalia, jonka jälkeen keikka jatkuu vierailevan artistin kanssa.

Tapahtumapaikka: Elmun baari (Nosturi), Telakkakatu 8 00150 Helsinki
Klo: 15-19 (soittoaika klo 16-18)
Liput: Vapaa pääsy.

www.kallesalonen.com