Kaffilajengiltä hyväntekeväisyyslevy

Suomen Jazz & Pop Arkisto julkaisee 23.5.2005 CD-levyllisen verran suomalaista jazzia. Levyn nimi on ”Svengaten” ja sillä musisoi Kaffilajengi ystävineen. Levyllä on peräti 74 minuutin ja 18 kappaleen verran svengaavaa ja hyväntuulista kotimaista jazzia. Levyn tuotto luovutetaan kokonaisuudessaan Jazz & Pop Arkiston yhteydessä toimivaan Erik Lindströmin rahastoon, josta jaetaan vuosittain apurahoja nuorille suomalaisille jazzmuusikoille ulkomaan opintoja varten. Erik Lindströmin rahaston apurahat on tähän mennessä myönnetty vuonna 2003 pianisti Jussi Fredrikssonille ja vuonna 2004 rumpali Olavi Louhivuorelle.

Levyn puuhamiehenä on toiminut suomalaisen jazzin ja kevyen musiikin grand old man Erik Lindström, joka on saanut talkoisiin mukaan yli 50 ystäväänsä. Levyllä soittavat Erik Lindström Dream Team, Antti Sarpila Swing Band, Martin Brushane Jumpers, Raimo Virtasen yhtye, Sven Nygård Group, Heikki Jäntti Quartet, Sunny Side, Eskil Mansikka Trio, Jaska Harjula Quartet, Sacy Sand II, Antti Pirtinheimo Quartet ja Evergreen Swingers. Muusikoista voidaan edellä mainittujen orkesterinjohtajien lisäksi mainita esimerkiksi Pentti Lasanen, Pekka Toivanen, Seppo Hovi, Erkki Liikanen, Markku Johansson, Ossi Runne ja Pertti Metsärinne. Laulusolisteina toimivat Tiina Penttinen, Helena Siltala, Kristiina Lanki, Saara Soisalo, Harri Väisänen ja Rauni Pekkala. Levyä myydään mm. Jazz & Pop Arkistossa ja Digeliuksessa.

Levyn julkaisun kunniaksi järjestetään Jazz & Pop Arkiston ilta ravintola Storyvillessä maanantaina 23.5.2005. Musiikki alkaa kello 22 ja illan aikana musisoivat Erik Lindström Dream Team featuring Helena Siltala ja Kristiina Lanki, Sunny Side laulusolisteinaan Saara Soisalo ja Harri Väisänen sekä Sacy Sand II. Illan aikana jaetaan vuoden 2005 Erik Lindströmin apuraha.