László Sülen ja Senni Eskelisen yhteislevy julkaistaan 8.10.2020

László Sülen (sävellys, piano) ja Senni Eskelisen (sähkökantele) tuore duoalbumi Open Waters – Aavat vedet – Nyílt vizek on ilmestynyt suomalais-unkarilaisena yhteistyönä. Muusikot pitävät levynjulkaisukonsertin 8.10. klo 18 Unkarin kulttuuri- ja tiedekeskuksessa (Kaisaniemenkatu 10, Helsinki).

Uusi albumi 20 €, käsiohjelma 10 € paikan päältä. Huom. maksu vain käteisellä!

HUOM! Noudatamme viranomaisten koronavirustilanteeseen liittyviä ohjeita. Tämän vuoksi osallistuminen vaatii ilmoittautumisen 7.10. klo 12 mennessä osoitteessahungarian.culture@unkarinkulttuuri.fi ilmoittamalla osallistujien nimet ja lukumäärän. Vahvistamme hyväksytyt ilmoittautumiset kirjallisesti. Varmistamme paikan konserttipäivänä klo 17:50 asti. Tilaisuuteen mahtuu enintään 40 henkilöä. Suosittelemme kasvomaskin käyttöä.

László Sülen ja Senni Eskelisen albumin keskipisteenä on – niin kuin nimikin kertoo – vesi. Pianon ja Suomen kansallissoittimen harvinainen parivaljakko kuvaa ilmeikkäästi veden tuhansia kasvoja joen syntymästä hiljaisen iltasateen väreihin tai vaikkapa putouksen kuohuvaan voimaan. Musiikkimateriaalin kehyksinä on suomalainen ja unkarilainen kansanlaulu, jossa vesi on niin ikään tärkeä motiivi.

László Süle ja Senni Eskelinen ovat esittäneet tekeillä olleen albuminsa kappaleita Helsingissä, Turussa sekä Savonlinnassa kuluneen puolentoista vuoden aikana. Kahden muusikon yhteistyö sekä levyn julkaisu ovat jälleen uusi tärkeä vaihe Suomen ja Unkarin musiikkisuhteissa.

Albumin julkaisua ovat tukeneet Suomalaisuuden liitto ja Unkarin kulttuuri- ja tiedekeskus.