Ilmiliekki Quartet julkaisee uuden albumin helmikuussa 2022, ensisingle jo julki

We Jazz Records julkaisee Ilmiliekki Quartetin uuden albumin 11.2.2022. Trumpetisti VerneriPohjolan, pianisti TuomoPrättälän, basisti AnttiLötjösen ja rumpali OlaviLouhivuoren muodostama kokoonpano on tullut tunnetuksi tiiviinä ja ilmaisuvoimaisena kombona, joka on kehitellyt syvällistä soundiaan jo lähes kahden vuosikymmenen ajan. Ilmiliekki Quartet aktivoitui vuonna 2019 julkaistulla We Jazz -levytyksellä Land Of Real Men vietettyään 13 vuotta hiljaiseloa, ja nyt käsillä on uusi luku kvartetin väkevässä luomisvaiheessa. Kukin yhtyeen jäsen on luonut menestyksekkään uran myös sooloartistina, mutta tiiviistä ensemble-työskentelystä tuttu ydinryhmä osoittaa tulevalla levyllään olevan enemmän kuin osiensa summa.

Verneri Pohjolan säveltämä ensimaistiainen Follow the Damn Breadcrumbs on nyt saatavilla digitaalisesti ja kuunneltavissa suoratoistopalveluissa: http://spoti.fi/30EeTAW

Ilmiliekki Quartetin uusi kokopitkä sisältää yhteensä kuusi sävellystä. Kunkin kokoonpanon jäsenen kynästä syntyneet kappaleet esittelevät tunnelmallista, luontevasti virtaavaa nykyjazzia, ja Ilmiliekille tuttuun tyyliin albumi pitää sisällään myös yhden lainakappaleen. Tällä kertaa nelikko versioi kotimaisen dream pop -yhtye Karinan kappaletta Aila

Ilmiliekki Quartet esittää tuoretta materiaaliaan We Jazz -festivaalilla torstaina 2. joulukuuta. Helsingin Kuudes Linja -klubilla järjestettävässä konsertissa lavalle nousee myös tällä erää viimeisen esiintymisensä tekevä ruotsalaiskvintetti Atomic.

We Jazz 2021: Ilmiliekki Quartet, Atomic (SE)
Kuudes Linja (Hämeentie 13 B, Helsinki)
To 2.12 klo 19 (ovet klo 18)
Liput 23/32€ Tiketistä