Fuusiokvartetti Kalevi Hämäläinen Group julkaisee

Savonlinnalaislähtöinen fuusiokvartetti Kalevi Hämäläinen Group julkaisee uutta musiikkia 17.9.2021. Arcade on digitaalisilla alustoilla ilmestyvä singlejulkaisu, joka huokuu perinteisten pelihallien vauhtia ja vilkkuvia värejä. Pelien tavoin Arcade sisältää tasolta toiselle hyppimistä ja sen yksinkertaisilta vaikuttavat ideat koukuttavat, kun helposti lähestyttävien ja tarttuvien teemojen alla piilee niin rytmisiä kuin harmonisia koukkuja.

Vuonna 2015 perustettu Kalevi Hämäläinen Group nousi toden teolla osaksi suomalaista fuusiojazzin kenttää keväällä 2020 julkaistuaan debyyttialbuminsa First Days of Summer (Eclipse Music). Albumin kappaleet ovat löytäneet tiensä sekä Yleisradion että kaupallisen radion soittolistoille, minkä lisäksi soittoaikaa on kertynyt myös kansainvälisiltä radio-asemilta. Niin ikään kiitteleviä levyarvioita on tullut Suomen ohella eri puolilta Eurooppaa.

Arcade esittelee yhtyeen saumatonta yhteistyötä, jossa yhtyettä luotsaavan pianisti Kalevi Hämäläisen ja kitaristi Juho Koskivirran tarkka yhteissoitto nojaa rumpali Ilmari Hämäläisen ja basisti Valtteri Rouhiaisen vahvaan, mutta eloisaan grooveen. Singellä kuullaan debyyttialbumin tavoin pianisti Hämäläisen sävellystyötä, joka pursuaa elämäniloa ilman turhaa teeskentelyä. Yhtyeen yhdessä sovittamat kappaleet noteerattu niin jazz- kuin progeväen keskuudessa, eikä Arcade tee tähän tyylillisesti poikkeusta, vaan tasapainottelee luontevasti genrerajan molemmin puolin.
——
Kalevi Hämäläinen Group
Kalevi Hämäläinen – Piano and keyboards / Piano ja koskettimet
Ilmari Hämäläinen – Drums / Rummut
Juho Koskivirta – Guitar / Kitara
Valtteri Rouhiainen – Bass / Basso

Arcade
ISRC-koodi: FI7AX2000009 (FI-7AX-20-00009)

Säveltänyt Kalevi Hämäläinen ja sovittanut Kalevi Hämäläinen Group.
Tuottaja: Kalevi Hämäläinen
Äänittänyt Leevi Kohonen Finnvoxin B-Studiossa 16.12.2018