Jussi Fredrikssonilta uutta musiikkia

Juhannusaattona 25.6.2021 julkaistava Splatter on toinen sinkkulohkaisu Jussi Fredrikssonin tulevalta trio-albumilta. Kappaleesta julkaistaan myös merellisiin tunnelmiin johdatteleva musiikkivideo. Archipelago Sea Tales -nimeä kantava kokopitkä albumi julkaistaan 2. heinäkuuta turkulaisen levy-yhtiö Flame Jazz Recordsin toimesta.

Jussi Fredriksson Trion uusi single-julkaisu Splatter on merellisen raikas äänimaisema maailman kauneimmasta saaristosta. Meren pärskeitä ja loputonta värien loistoa kuvaava sävellys vie kuulijan kiehtovalle meriseikkailulle, jossa sävelten aallot johdattelevat kohti valon satamaa.

Kansainvälisesti menestynyt Jussi Fredriksson Trio kertoo uudella Archipelago Sea Tales -albumillaan musiikillisia tarinoita kauniista mutta haavoittuvaisesta Saaristomerestä. Juurevan trion uusi soundi on luonnonläheinen ja lämmin. Pianisti-säveltäjä Fredriksson kirjoitti koronapandemian aikana triolle uuden ohjelmiston, johon hän kaivoi inspiraatiota saariston ajankohtaisista teemoista aina saariston romantiikasta Saaristomeren luonnonkatastrofiin. Perjantaina 2. heinäkuuta ilmestyvä levy kertoo Itämeren synkästä nykytilasta sekä toisaalta saariston kauneudesta ja kiehtovasta värien kirjosta.

Splatter on kuunneltavissa perjantaista alkaen kaikilla digitaalisilla alustoilla.

Jussi Fredriksson Trio
Jussi Fredriksson – piano
Jori Huhtala – basso
Mika Kallio – rummut

Äänitys ja miksaus: Matti Fredriksson
Masterointi: Svante Forsbäck, Chartmakers
Video ja valokuvat: Ilkka Arola

Jussi Fredriksson (s.1980) tunnetaan pianistina, rumpalina ja säveltäjänä sekä monipuolisena jazzvaikuttajana. Jazzpianonsoitosta tohtorintutkintoa valmistelevan akateemisen puolensa vastapainoksi hän toisinaan päästää valloilleen alter egonsa, rumpuja soittavan jazzlisko Fredatorin. Muusikon töidensä ohella Fredriksson johtaa jazztapahtumia tuottavaa Jazz City Turku -organisaatiota sekä pyörittää levy-yhtiö Flame Jazz Recordsia. Fredriksson on aktiivisesti mukana niin Turun kulttuuripolitiikan kentällä kuin Jazzliiton hallituksessakin.

www.jussifredriksson.com

Flame Jazz Records on keväällä 2019 perustettu levy-yhtiö, jonka missiona on monipuolistaa jazzmusiikin tarjontaa ja varmistaa, että loistava musiikki ja kuuntelijat löytävät toisensa.