Grind 3:lta debyytti-EP

Itähelsinkiläinen levy-yhtiö Paahtimo Sounds julkaisi Grind 3 -jazztrion debyytti-EP:n ”Live@Herttoniemi” keskiviikkona 3.3.2021 digitaalisesti.

Ari-Pekka KauppisenAntti Lähdesmäen ja Ilkka Oksasen jazztrion Grind 3:n soundi on syntynyt ahtaassa, ikkunattomassa treenikopissa Helsingin Sörnäisissä. Siellä kolmikko on viettänyt lukemattomia tunteja ulkomaailmalta sulkeutuneena tilaan, jossa hapenpuute ja hienhaju suodattuvat kollektiivisen tajunnan läpi ja muuntautuvat bändin musiikiksi. Näissä sessioissa syntynyt debyytti-EP esittelee yhtyeen eri puolia kauniista herkistelystä röyhkeän riehakkaaseen jazzilotteluun asti.

”Meidän toiminta on aina perustunut uteliaisuudelle, leikkisyydelle ja sille, että annetaan asioiden tapahtua hetkessä. Juuri tämän tunnelman halusimme vangita EP:lle, joka nauhoitettiin livenä Herttoniemessä raa’asti ja yksinkertaisesti – aivan kuin olisimme soittaneet keikalla tai jamitelleet treeniksellä. ”Antti Lähdesmäki / Grind 3

Levyn kappaleet:

1 – Afro
2 – Rusinarasia 3 – Tolvana

Muusikot:

Ari-Pekka Kauppinen – bass Ilkka Oksanen – drs
Antti Lähdesmäki – keys

Miksaus / masterointi:

Lauri Kallio
Levy on äänitetty Herttoniemessä.

https://www.facebook.com/Grind-3-238664016838151/ http://jazzfinland.fi/yhtye/grind-3

https://www.instagram.com/paahtimosounds/ https://www.facebook.com/paahtimosounds/

Paahtimo Sounds on studio Itä-Helsingissä, underground-musakollektiivi ja itsenäinen levy-yhtiö. Perustajat Niklas Ahlsved ja Juhani Grönroos ovat muusikoita ja musiikkialan ammattilaisia, jotka haluavat avata lisää väyliä uudelle, erilaiselle ja taiteelliselle musiikille monissa eri muodoissa.