Paahtimo Sounds vol. 2: Quest for Fusion julkaistu

Paahtimo Sounds -musakollektiivin uusin projekti Quest for Fusion on Juhani Grönroosin (mm. Saimaa) fuusiojazz-teos, joka sekoittaa vanhaa ja uutta, akustista ja elektronista. Levy on koskettava kokonaisuus täynnä upeaa soittoa. Samalla se esittelee Suomen nuorien jazz-tähtien kykyjä ja rohkeutta, mukana levyllä mm. Johannes Sarjasto, Mikael Myrskog, Tuomas Timonen ja Ari-Pekka Kauppinen.

”Olen todella ylpeä tästä levystä. Se tarkastelee ihmistä, joka yrittää käsittellä traagisia tapahtumia ja huomaamatta eristää itsensä yksinäisyyteen ja lopuksi löytää itsensä kylän vanhimpien edestä. Ihan uskomatonta musaporukkaa koko levy täynnä ja siks nämä kappaleet lähtevät lentoon.”, kertoo levyn säveltäjä/kitaristi Juhani Grönroos

Levyn kappaleet:
1 – Disconnect
2 – The Absolute Truth
3 – Easy Rider (Just Getting My Thing Together)
4 – There Seems To Be Emptiness
5 – Absolute Solutions
6 – Exhale (Still Empty)
7 – Alternating Current
8 – The Tribe

Muusikot:
Juhani Grönroos – gtr
Johannes Sarjasto – alto sax (1, 2, 3, 4, 6, 8)
Mikael Myrskog – keys (2, 4, 5, 8)
Tuomas Timonen – drs (2)
Ari-Pekka Kauppinen – bass (1, 2, 5, 7)
Kalle Ylitalo – bass (4, 8)
Jari Kankare – tenor sax, flute (3, 4, 5, 8)
Keijo Koskenharju – perc (1, 3, 4, 5, 6, 8)
Niklas Ahlsved – drs (1, 3, 4, 5, 8)
Teemu Leppänen – drs (1, 3, 4, 5, 7, 8)
Hannu Lamminmäki – trb (1)

Sävellykset ja tuotanto: Juhani Grönroos
Masterointi: Musapaahtimo/Hannu Lamminmäki
Levy on äänitetty Paahtimo studiolla Vartiokylässä, Itä-Helsingissä.

Paahtimo Sounds on studio Itä-Helsingissä, underground-musakollektiivi ja itsenäinen levy-yhtiö. Perustajat Niklas Ahlsved ja Juhani Grönroos ovat muusikoita ja musiikkialan ammattilaisia, jotka haluavat avata lisää väyliä uudelle, erilaiselle ja taiteelliselle musiikille monissa eri muodoissa.

”Suomessa on uskomattoman paljon poikkeuksellisen lahjakasta ja persoonallista musajengiä. Ois mahtavaa että se kuuluisi myös suomalaisessa musassa enemmän. Me halutaan kannustaa taiteelliseen rohkeuteen! Pyrkimyksenä on rakentaa pikkuhiljaa vaihtoehtoista musakulttuuria Helsinkiin ja Suomeen”, kertoo toinen perustajista Juhani Grönroos.