Panurama-klubin syksyssä monipuolinen kattaus huippuvieraita

3TM avaa Panurama-klubikauden.

Vibrafonisti Panu Savolaisen isännöimän Panurama-klubisarjan syyskausi käynnistyy suomijazzin kuumilla nimillä perjantaina 7.9., kun vieraaksi Kansallisteatterin Lavaklubille nousee Teppo Mäkysen luotsaama 3TM-trio. Rumpali Mäkysen, saksofonisti Jussi Kannasteen sekä basisti Antti Lötjösen muodostama, vastikään Jazz-Emmalla palkittu yhtye esittää Mäkysen sävellyksiä, joissa yhdistyvät niin akustiset kuin elektroniset äänimaisemat. Panurama-klubin keikalla 3TM saa joukkoonsa harmoniasoittimen, kun kolmikon soundiin yhdistyy klubia isännöivän Panu Savolaisen vibrafoni.

Lokakuun klubi-illassa 5.10. luvassa on ainutlaatuinen neljän naislaulajan ja vibrafonin muodostama kombo, yhdessä Josefiina Vannesluoman, Selma Savolaisen, Riika Keräsen, sekä Kaisa Mäensivun muodostaman Signe-lauluyhtyeen kanssa. Sähköisesti efektoidun bassoklarinetin ja vibrafonin äänimaisemia kuullaan 2.11., kun Panu Savolaisen duopariksi saapuu mm. Rinneradio-yhtyeen keulahahmona tunnettu Tapani Rinne. Klubisarjan syyskausi päättyy 7.12. Savolaisen tuoreilla triosävellyksiä vibrafonille, haitarille ja kontrabassolle, joita hänen kanssaan tulkitsevat Harri Kuusijärvi sekä Eero Seppä.

Alunperin keväällä 2014 alkaneessa Panurama-klubisarjassa Panu Savolaisen vieraaksi saapuu joka kuukausi suomalaisen musiikkielämän tähtiä, joiden kanssa hän luo jokaiseen iltaan oman mielenkiintoisen ja yllätyksellisen musiikillisen kokonaisuutensa. Aiemmin klubin vieraina on nähty mm. Johanna Iivanainen, Matti Johannes Koivu, Maria Kalaniemi, Aili Ikonen, Minna Pensola, Timo Lassy, kansanmusiikkiyhtye JPP, Jukka Perko sekä Felix Zenger.

Panu Savolainen tunnetaan parhaiten mm. maineikkaan European Jazz Competition -kilpailun voittaneesta, ensi vuonna 10-vuotisjuhlavuottansa viettävästä Herd-yhtyeestään. Pori Jazzin Vuoden taitelijaksi vuonna 2010 valittu Savolainen on muusikon työnsä ohella isännöinyt suosittuja HERD-klubeja ja Panurama-klubeja Kansallisteatterin Lavaklubilla syksystä 2012 alkaen. Talvella 2018-19 hänet nähdään myös Helsingin Kaupunginteatterin Kaasua, komisario Palmu -näytelmässä.

Panurama-klubeja tukevat Taiteen edistämiskeskus ja Musiikin edistämissäätiö.

Syksyn 2018 Panurama-klubit vieraineen:

7.9. 3TM (Teppo Mäkynen, Jussi Kannaste & Antti Lötjönen)
Tapahtuma Facebookissa
5.10. Signe (Josefiina Vannesluoma, Selma Savolainen, Riikka Keränen & Kaisa Mäensivu)
2.11. Tapani Rinne
7.12. Harri Kuusijärvi & Eero Seppä
+ jokaisella klubilla Panu Savolainen, vibrafoni

Kaikki illat klo 21.
Liput 12/8 €, sarjalippu 40 €. Ennakkoon Kansallisteatterin lippumyymälästä.

www.panusavolainen.com
www.facebook.com/panusavolainenvibes