Eclipse Jazz Clubin talven konsertit

Pauli Lyytinen Magnetia Orkesteri @ Eclipse Jazz Club 9/2016. Kuva: Tapio Ylinen.

Eclipse Jazz Club, levy-yhtiö Eclipse Musicin avaus elävän musiikin areenoille, jatkaa nousujohteista toimintaansa sarjalla huippukonsertteja talven aikana. Konsertteja nähdään Ylioppilasteatterin lisäksi nyt myös Kulttuurikeskus Uulun uusissa tiloissa.

Syyskauden huipennuksena kuullaan kitaravetoinen konsertti, jonka pääesiintyjänä kuullaan Raoul Björkenheim Triad -yhtyeen uunituoretta musiikkia keväällä ilmestyvältä levyltä. Alunperin iltaa piti täydentää Kokko Quartetin kiertueen päätöskonsertti, mutta kvartetin tilalle saadaan niinikään levynjulkistamiskiertueensa päättävä kitaristi Tuomas Paukku sekä Scription -yhtye.

Vain paria päivää myöhemmin Eclipse Jazz Club siirtyy uudelle näyttämölle, Kulttuurikeskus Uulun intiimiin tilaan, jossa uuden April Fools -albuminsa materiaalia soittavat saksofonisti Mikko Innanen ja rumpali Simo Laihonen.

Tammikuussa saadaan Ylioppilasteatterin näyttämölle Vapaat Äänet -kiertue, kun lavalle nousevat ranskalainen huippufonisti Matthieu Metzger soolona, sekä suomalaista-islantilais-sveitsiläinen trio Equally Stupid (Pauli Lyytinen, Sigurdur Rögnvaldsson, David Meier). Trio juhlistaa uuden levynsä julkaisua.

Myös kansainvälisessä nousukiidossa oleva pianisti Aki Rissanen juhlistaa uuden albumin julkaisua Aletoric -trionsa kanssa, kun he saapuvat Uulun tiloihin perjantaina 17.2.

TALVIKAUDEN 2016-2017 KONSERTIT

To 15.12.2016 Ylioppilasteatteri, klo 19 (ovet 18.30)
TUOMAS PAUKKU SCRIPTION
RAOUL BJÖRKENHEIM TRIAD