Armand Sabal-Lecco Strandberg Projectin vieraana

armand

Armand Sabal-Lecco on Kamerunista kotoisin oleva, nykyisin U.S.A:ssa asuva basisti ja säveltäjä, joka nousi maailman tietoisuuteen yhteistyöstään Paul Simonin kanssa. Armand on myös esiintynyt sekä levyttänyt Sewart Copelandin, Stanley Clarken, Don Grusinin, Ringo Starrin, Peter Gabrielin, Lionel Richien sekä lukemattomien muiden artistien kanssa. Nykyään Armand esiintyy Al DiMeolan uudessa Elegant Gipsy kokoonpanossa sekä Robert Trujillon Mass Mental yhtyeessä. Myös Strandberg & Sabal-Lecco yhteistyö tulee jatkumaan.

Tämän projektin tarkoitus on yhdistää Armandin rikas musiikillinen tausta afron, funkin, reggaen sekä jazzin maailmasta eurooppalaiseen ja varsinkin suomalaiseen tapaan luoda musiikkia. Yhteistyö oli hedelmällistä ja lopputulos on nyt kuultavina ”Live In Finland” -levyltä. Levyllä kaikki kappaleet ovat konserttitaltiointeja paitsi ensimmäinen, joka on studio äänitys. Tosin ensimmäinen kappale kuultiin myös konsertissa aloitusnauhan muodossa, josta sitten levylle tehtiin toinen versio. Live taltiointiin päädyttiin osittain siksi, että yhtyeen muusikot ovat parhaimmillaan elävän yleisön edessä. Levyn julkaisee Seacrest Oy 23.2.2015.

Armand Sabal-Lecco: bassokitara
Jan-Olof Strandberg: nauhallinen & nauhaton bassokitara